hejganges.blogg.se

Lova Öberg och Emma Andersson testar vingarna och flaxar till Indien :-) resan avslutas med ett bad i Ganges

Emma Spanar

Publicerad 2013-02-23 11:51:13 i Allmänt

Hej dar allihopa. Jag vet att Lova skrev precis, sa det kan bli lite kaka pa kaka, men jag har bara en timme har pa datan och orkar inte ga tillbaka hit sen.. Hehe..
 
De senaste dagarna har jag gjort nagra spaningar har borta som jag vill dela med mig av. Detta ar ett mycket speciellt land pa manga satt och vis. Jag gor en punktlista for enkelhetens skull:
 
  • Manga man har i typ 50-arsaldern har visat en forkarlek for att farga sitt sista fastklamrande fjun pa huvudet starkt, lysande oreange. Mkt snyggt och inte minst sa drar det till sig manga blickar ;-)
 
  •  Om du ar rik, kop for Guds skull en vit bil! VIT!
 
 
  •  Sedan vi kom till Indien har jag inte sett en enda rondell eller hastighetsskylt. Du far tuta precis hur mycket du vill, garna helt i onodan eller for att announca att du ar pa vag runt en krok. Jag skojar ej da jag sager att genomsnittsinvanaren har garanterat tutar minst tusen ganger om dagen. TUSEN! Tusen (1000!) ganger per dag bestammer sig dessa personer for att "na, har kravs en ordentlig tutning", for att sedan utan att halla tillbaka pa krutet fullstandigt ga los pa tutan.
 
 
  • All servicepersonal har, typ hostelagare, servitorer, butiksbitraden osv osv - vickar liksom pa huvudet da en ber dem om nagonting. De ser liksom irriterade ut. *Vickar pa huvudet och sager "okay, be right back.."*
 
  • Ingen har verkar forsta att de har en valdigt speciell accent da de talar engelska, sa de pratar garna fort och totalt oforstaeligt.
 
  • Har rader vanstertrafik. Trots detta sa galler knappt denna regel. Det finns helt enkelt inte en enda javla regel for hur du ska bete dig i trafiken. Kor precis var du vill, ga over vagen var du vill (det finns inga overgangsstallen) och stanna hemskt garna var du vill (??). Letar du efter mittlinjen mellan alla bilar? Sluta leta, for det finns inga!
 
Det var alla spaningar jag gjort hittills. Det kommer nog komma ett par till. Andra konstiga saker ar i alla fall att killar har liksom far bete sig som de vill. Nar jag och Lova var pa stranden igar sa kom en typ 13-arig kille forbi och bestamde sig for att helt enkelt fota oss?? Vi ba "ehhhh, FUCK U!!". Na, sa sa vi inte, men vi skylde oss i alla fall :-) Sen verkar manga tro att turister bara har kant smakerna sott och salt i hela sina liv, sa maten kan vara "anpassad" efter vara icke existerande smaklokar. Ackligt!
 
Sen ar det kul att vara har i Vagator, for det ar kor lite overallt. Idag kom det in en ko i restaurangen vi at frukost pa :-) 
 
Sen vill jag garna avsluta med en trevlig bild, men har ar det strikt forbjudet att stoppa in minsta lilla grej i datan?? Tjoller.
 
HEJDA!!! PUSS OCH KRAM!!

Kommentarer

Postat av: Yvonne

Publicerad 2013-02-23 23:11:25

Hej vilka upplevelser ni får vara med om det verkar vara annorlunda med det mesta, sköt om er, kul att ni skriver och uppdaterar oss här hemma :)

Svar: Det ar sjuka upplevelser vi far vara med om har! vi mar i alla fall bara bra och ska forsoka uppdatera sa gott det gar :) kram!!
Emma Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela