hejganges.blogg.se

Lova Öberg och Emma Andersson testar vingarna och flaxar till Indien :-) resan avslutas med ett bad i Ganges

min basta badgumma, Emma!

Publicerad 2013-02-25 13:13:44 i Allmänt

Har i Palolem ar det svart att tanka sig att detta ar samma land som Mumbai. Vi badar, aker pa en liten battur och bor i en liten liten hut. Vi har fixat biljetter till Hampi om tva dagar sags att det ska vara fint med na ruiner och tempel, far ta oss en titt. Har aven satt datum for Andamanerna aker dit den 13 mars, har hoga forvantingar.
 
Jag har en kansla av hat karlek till Indien och mig sjalv. Har svart att hanter min vithet och vad det innebar. Visst jag har upplevt min vithet forr utomlands men det ar nagot helt annat har, speciellt utanfor Goa. Vissa som vi traffar som ocksa ar fran vast tycker det ar roligt och exotiskt att folk vill ta kort med en och glor ut en, men jag ser inte det spannande i det alls. Min min makt och formogenhet som vit ar ju pa bekostand av nagon annan. Men sammtidigt sa utnyttjar jag mina priviliger genom att befinna mig har, som sagt svart. Detta land ar svart att beskriva maste upplevas!
 
Vidare utan radsla!
Lova

Kommentarer

Postat av: Emma Öberg

Publicerad 2013-02-25 13:51:32

Ja vet. Indien är verkligen en härlig spegel. Man förstår hur privilegierad man är som bor där man bor ! Dont hate your self ! Det gör inte världen bättre !

Postat av: Ida

Publicerad 2013-02-26 07:47:26

Ja, svart! Men som sagt, det ar bra att du ser vad som hander och ar medveten om det och din egen position, det ar ju vad du kan gora. All styrka och manga kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela