hejganges.blogg.se

Lova Öberg och Emma Andersson testar vingarna och flaxar till Indien :-) resan avslutas med ett bad i Ganges

Backwater

Publicerad 2013-03-07 06:28:40 i Allmänt

Hej alla! Nu skriver jag från mobben fastän det är skitdrygt, bara för er skull <3 *kärlek*
 
Strax ska vi ut på en liten båt och åka runt på kanalerna här i Alappuzha under ett dygns tid. Vi hoppas på en ultimat natur+mysupplevelse. Imorse fick vi te av en tant här och upptäckte att hon hade hett mjölk i det.. Vad göra? Vi var goda gäster och drack av det :-( tänkte att vi kan ju inte be en 1000-åring att göra nytt te, sen badar de inte direkt i mjölk här, som vi i västvärlden gör. Skämdes dock lite också för att det var jättegott :(
 
Imorse läste vi ut vår högläsningsbok, "En riktig våldtäkt", och jag måste uppmana alla att läsa den! Fruktansvärt bra skriven. Nu måste vi bara hitta en ny bok. 
 
Imorse kom Lovas tarm till liv igen, men min tycks vara lika utslagen som den varit de senaste dagarn. Har den hamnat i koma, månntro?
 
Hoppas ni alla har det bra där hemma så får vi se när vi hörz igen
 
HEJDÅ!

Kommentarer

Postat av: Filliezzz

Publicerad 2013-03-07 16:14:50

Åhh, hatar sådana dilemman, men en måste kunna se saker till sitt sammanhang också, i den situationen hade det varit oförskämt av flera skäl att tacka nej till te som redan blivit bryggt. En kan vara principfast utan att låta det gå till överdrift. Och skämmas tycker jag inte ni skall göra, du är ju inte vegan för att du hatar mjölk, utan för att du hatar industrin:)

Kanske är motivet ännu större, att man kan erkänna att vissa produkter man avstår är fett goda, men att man inte konsumerar dem pga det moraliska målet?

Skönt att hennes tarm fungerar åter, hoppas din kommer igång snart också! Bajsa på, kära vänner <3 Det unnar jag er av hela mitt hjärta <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela